
Kada bi djeca trebala početi programirati?
Djecu bi programiranju trebalo učiti u što ranijoj mogućoj dobi. Djeca se različito razvijaju, ali od 5, 6 godine se djete može lagano uvoditi u programiranje kroz razne logičke igre koje ,,simuliraju” programiranje, a koju godinu kasnije se može preći na nešto kompleksnije i korisnije. Mnoge studije su pokazale da djeca koja od prvog razreda osnovne škole uče programirati i logički razmišljati imaju bolje rezultate tokom školovanja i veći postotak istih kasnije se bavi STEM područjima. A to je ono čemu bi djeca danas trebala težiti.Ne samo programiranju nego cijeloj lepezi poslova koje se nalaze u stem-u, pored toga uz programiranje će naučiti razmišljati.
Često se o programiranju govori i piše kao o nečemu što se uči kasnije u životu – kada želimo da promijenimo karijeru ili počnemo da studiramo. Ali možda najvažnija grupa ljudi koja treba da uči programiranje jesu djeca. Suština programiranja jeste riješavanje problema, za šta je potreban disciplinovan pristup radu. Možda najvažniji aspekt programiranja iz perspektive učenja za djecu jeste učenje logike i rasudjivanja. Otklanjanje ,,bagova” ili ,,grešaka” jeste važan dio programiranja. Kada pokrenete neki program i vidite da rezultat nije ono što ste očekivali, morate da nastavite da istražujete i saznate zašto se to desilo. Prolazak kroz program, korak po korak, omogućiće vam da pratite logiku i zaključite gdje ste napravili grešku. Kada djeca pronadju riješenje za problem u programiranju, slijedi još jedan izazov, a to je pronalaženje načina da ga izbjegnu.
Današnja djeca rastu sa tehnologijom oko sebe. Jedno je znati kako se upotrebljava mobilni telefon, a kako funkcionišu stvari iznutra je nešto savim drugo. Programiranje djeci pomaže da shvate kako stvari funkcionišu ,,ispod površine”. Koristeći programe vezane za programiranje, djeca će shvatiti šta pokreće aplikaciju, web sajt, ili druge oblike programa. Uz takva znanja oni će biti u mogućnosti da prepoznaju loš dizajn, faličnu aplikaciju i da sasvim drugačije shvataju svijet oko sebe. Razumjeće kada nesto ne funkcioniše kada se aktivira i znaće šta se dešava ,,ispod površine” svakodnevnih tehničkih aktivnosti.
Svim ljudima je potrebna nekakva vrsta kreativnog izraza , nakon što ste radili cijeli dan (išli u školu, u slučaju djeteta), mogućnost da radite na nečemu što volite pruža odličan osjećaj. I djeca koja ne uživaju u drugim oblicima kreativnog izraza poput crtanja, pisanja ili muzike, mogu da dodju do nevjerovatnih kreacija u programiranju. Još kao početnici mogu da kreiraju sopstvene igrice, sajtove , aplikacije. Za djecu kao i za odrasle veoma je važno da osjete da imaju moć da nešto stvaraju.
Upoznavanje djece sa programiranjem u ranim osnovnim godinama je najbolji raspon godina, jer sadi znanje za kasnije u životu. Mnogi dobri programeri počeli su od svoje 5 ili 6 godine programirati. Ako su djeca naučena da razmišljaju logički lakše će razumjeti programiranje kasnije u životu. Čak iako ne nastave da se bave programiranjem kasnije u životu sposobnost razumjevanja osnovnih koncepta programiranja i lokičkog razmišljanja je neprocijenljivo.